noordpolderzijl

noordpolderzijl

vrijdag 26 maart 2021

en de zon ging ook vandaag weer onder

 vrijdag 26 maart: @ bentelo


Was het gisteren zo’n dag dat je de zonnecrème zonder gevaar voor eigen leven in de tube kon laten zitten, vandaag deed het koperen ploertje beter haar best. W verwachtte nog dat ik in de loop van de dag thuis zou komen (appte ze mij), maar een blik op Buienradar was voldoende om te constateren dat dat voor haar ijdele hoop was. Ik gun me nog een dagje vakantie op de Bentelose Esch, bij John. Eerst een snelle verplaatsing, waarbij het af en toe ging kriebelen: wanneer kunnen we de neus van Puzzel weer naar het zuiden richten en kilometers maken die aantikken. En wanneer je dan kijkt naar de 14-dagenverwachting van bijvoorbeeld Sevilla besef je dat het hier in Nederland toch wat behelpen is. Misschien dit najaar weer?

Kreeg een appje van A te W met de vraag of ik het soms vervelend vond om oud te worden, omdat een deel van mijn eerste blog van dit jaar daar over ging. Nee A te W, al maakt de coronavaccinatiestratie me wel duidelijk dat ik inmiddels tot de groep kwetsbare ouderen hoor en dat het ook helder is dat je met 70 jaar ruim over de helft van je leven bent. Maar schrik nog steeds wanneer er een kaartje op de deurmat valt dat aankondigt dat er weer een ongeveer-leeftijdsgenoot omgevallen is. Ook kreeg ik rillingen van een kerstkaart van iemand die in 2020 zijn vrouw had verloren. De kaart bevatte de volgende woorden:

Al gaat het leven deze kerst

even niet zoals gepland.

Alles komt vast goed

nu of op een later moment.

Gemarineerd in de cafeïne kon ik Puzzel op zijn staart trappen voor een monstertocht van 90 kilometer. Eerst de Veluwe over naar ‘t Harde en Epe (via de N309), de A50 naar Apeldoorn, de A1 naar afslag Rijssen en vervolgens wist zij van Google Maps een verrassende route naar de camperplaats in Bentelo waar T&R te L hun rijdende viersterrenhotel net vertrekklaar aan het maken waren. Voor je het weet ben je een uur verder: T is niet al te scheutig met woorden, R maakt dat meer dan goed. Gezellig!


En verder? Een paar klusjes: tolvignetstickers uit 2019 verwijderen, maar tot de ontdekking komen dat je nagellakremover of aceton nodig hebt voor een optimaal resultaat; eindelijk de groene milieusticker voor Duitsland opplakken (moest al sinds de vervanging van de voorruit een paar jaar geleden), een beetje lijm hier en daar en verder vooral “zijn” en niet “doen”.


V: 156.201; A: 156.291

Rijtemperatuur: oplopend tot 15 graden.