noordpolderzijl

noordpolderzijl

donderdag 5 oktober 2017

cp uelsen

dinsdag 03 oktober: @ uelsen (d)

We zijn weer thuis: Dick Passchier is dood, luchtvaartmaatschappij Monarch failliet, de postzegel wordt weer eens duurder en de vegetarische slager mag het woord “speckreepjes” (inderdaad met ck) niet meer gebruiken. Zo maar wat doffe ellende (krant en radio) van vandaag. W heeft haar balboekje weer vol voor de komende dagen, dus er even in mijn eentje op uit om een nieuwe camperplaats te inspecteren.
In Uelsen (zeg maar in de buurt van Vasse, Ootmarsum en Tubbergen, maar dan aan de Duitse kant van de grens) is een schitterende camperplaats tot stand gekomen: 13 plaatsen met een mooi, wijds uitzicht. 5 € aan muntjes in de automaat (de lezer voor bankpassen deed het niet) en je krijgt een parkeerkaartje en voor 0,50 € levert de paal je een kwh stroom. Wel allemaal verplicht met de neus naar de weg, waardoor Puzzel net blokken onder zijn wielen nodig had. Water en lozen mag je extra betalen. Om twee uur stond ik alleen op “Wohnmobilstellplatz Zum Waldbad” en toen ik de volgende ochtend het gaspedaal weer gebruikte, was ik nog steeds alleen. Wat een rust. En dan: gratis internet en wel zo goed van kwaliteit dat ik onze Janine Hennis-Plasschaert kon zien vertrekken op NOS-politiek. Het beste mens is ooit begonnen als minister van defensie met net zoveel kennis van militaire zaken als ik van kantklossen heb. Volgens mij wist ze amper dat een kogel het geweer meestal via de loop verlaat.


V: 104.364; A: 104.445

woensdag 04 oktober: @ home

Geen zin meer om nog een ander plekje op te zoeken: beetje koud en winderig. De kachel brandt thuis waarschijnlijk goedkoper dan in ons campertje en ook daar kan ik lezen.
V: 104.445; A: 104.526